×

Jizerská 50 - SkiTour

CGI IT Czech Republic s.r.o.
Zadarmo na Google Play

Nainstalovat

27.9.2017

Když nebude sníh, Jizerská vrátí běžcům peníze. Je to hodně nestandardní, přiznává pojišťovna

Stalo se vám už někdy, že jste si zaplatili vstupenku a nakonec měli smůlu, protože se akce nekonala? V kulturním světě vám peníze vrátí, v tom sportovním se s tím setkáte jen vzácně. Nebo lépe řečeno vůbec. Výjimku tvoří Jizerská 50.

Legendární závod v běhu na lyžích přistoupil po zrušení závodu v roce 2014 kvůli špatným klimatickým podmínkám k razantní změně, pojistil si startovné, aby ho mohl závodníkům vrátit.

„V posledních letech jsme se snažili i vzhledem k problémům s nepřízní počasí vyjednat pojištění, které by krylo riziko zrušení závodu z důvodu nedostatku sněhu, nicméně dosavadní nabídky nebyly realizovatelné kvůli extrémně vysokým cenám pojištění,“ popisuje začátek složitého příběhu David Douša z agentury RAUL, která je marketingovým partnerem závodu.

Není se co divit, riziko bylo až příliš vysoké. Ve světě spočítáte podobnou službu na prstech jedné ruky. I proto přistoupili pořadatelé běhu po Jizerských horách ke změně termínu z počátku ledna na druhou polovinu února. „Rozhodli jsme se tak na základě detailní analýzy Českého hydrometeorologického ústavu. Z dat za období 1951-2015 vychází na únorový termín pravděpodobnost dostatečné sněhové pokrývky 95 procent, zatímco v případě lednového termínu to je 83 procent,“ vysvětluje Douša.

I to byl dobrý argument pro Pojišťovnu VZP, která nakonec na pojistku přistoupila. „S Jizerskou 50 spolupracujeme rádi. Změna termínu pro nás nebyla rozhodující, ale pomohla k našemu většímu klidu,“ přiznává Otakar Mareš z Odboru obchodu a marketingu pojišťovny.

„S podobnou pojistkou jsem se nikde nesetkal, z pohledu pojišťovny nejde o standardní produkt, ale individuální, řekněme na míru šitý pro Jizerskou 50 a seriál SkiTour. Bylo hodně náročné přesvědčit kolegy z oddělní úpisu, kteří sjednávají nestandardní smlouvy, k přijmutí rizika. Přeci jen se zde nejedná o obvyklý princip pojišťovnictví, kdy se u úrazového pojištění na škodu principem solidarity skládají ostatní účastníci a pojišťovna. V tomto případě jde totiž celá škoda na vrub pojišťovny,“ zakončuje Mareš.

Běžci, kteří se přihlásí do konce září, v případě nekonání závodu dostanou zpět 70 % výše startovného, na hlavní 50tikilometrový závod je to tedy 1 000 Kč. Přehled pojistného plnění v případě zrušení závodu najdete ZDE.

Pošli dál

22.11.2024 - Nový portál 365Jablonec – skvělé akce, které ti dodají…
19.11.2024 - Jizerská 50 s Preciosou Ornelou
15.11.2024 - Martin Fuksa o Jizerské 50: Ráno se probudím, dám si dobrou…
13.11.2024 - Za historií do Frýdlantu!
Zpět na aktuality Zpět na úvodní stránku

ZÁVODY 58. ČEZ JIZERSKÉ 50

ČEZ JIZERSKÁ 50

9. 2. 2025

  Zbývá 1342 startovních čísel.  

72 % kapacity vyprodáno

JIZERSKÁ 25

8. 2. 2025

  Zbývá 596 startovních čísel.  

57.4 % kapacity vyprodáno

ČT JIZERSKÁ 10

8. 2. 2025

  Zbývá 756 startovních čísel.  

49.6 % kapacity vyprodáno

MINI JIZERSKÁ

7. 2. 2025

  Zbývá 255 startovních čísel.  

43.3 % kapacity vyprodáno

VOLKSWAGEN BEDŘICHOVSKÁ 30

6. 2. 2025

  Zbývá 302 startovních čísel.  

49.7 % kapacity vyprodáno

Jizerská 17

6. 2. 2025

  Zbývá 217 startovních čísel.  

45.8 % kapacity vyprodáno

T-MOBILE JIZERSKÁ FIREMNÍ ŠTAFETA

7. 2. 2025

  Registrace budou již brzy spuštěny  

ORLEN SPRINT

7. 2. 2025

  Zbývá 82 startovních čísel.  

18 % kapacity vyprodáno
FACEBOOK INSTAGRAM

GENERÁLNÍ PARTNER

    ČEZ

PRÉMIOVÝ PARTNER

    T-mobile

HLAVNÍ PARTNEŘI

    ORLEN
    VW užitokové vozy

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER

    Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER

    Evropa2
    Sport

HLAVNÍ INSTITUCIONÁLNÍ PARTNEŘI

    NSA
    SLČR
    Liberecký kraj
    #VisitCzechRepublic
    Ministerstvo pro místní rozvoj

Oficiální partneři

    Generali Investments
    Česká mincovna
    SWIX
    Preciosa

Oficiální dodavatelé

    Jizerská o.p.s.
    Albrecht
    COOP
    Johnny Servis
    PERI
    ČHMÚ
    Pacovis
    TKF
    Progres
    Královka
    Kitl
    Nilfisk

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

    Kudy z nudy
    RTM+
    Liberecká drbna
    Nordic
    A11
    Sport in Art
    Liberec Český rozhlas

Spolupracujeme

    ČHS
    Freelo
    Smartemailling

Součást sérií

    Worldloppet
    Visma Ski Classic
    SkiTour

Institucionální partner

    Liberec
    Jablonec nad Nisou
    Frýdlant
    Obec Bedřichov

PARTNEŘI

    Enervit
    Ahrend
    Intersport
    Madhus
    Kama
    DB Schenker
    Nisa
    Asklepion

Pořadatel

    SkiKlub

SPOLUPOŘADATEL

    Asociace sportu pro radost

MARKETINGOVÝ PARTNER

    Raul