×

Jizerská 50 - SkiTour

CGI IT Czech Republic s.r.o.
Zadarmo na Google Play

Nainstalovat

29.11.2019

Příběh Marka Tesaře: Nebezpečný bílý prášek

Rok 2006, můj první kontakt s Jizerskou. Kamarádka Petra mě přivedla za finančníkem Honzou Klenorem — vizionářem, jenž viděl v závodě potenciál – a Martinem Kouckým ze skiklubu, kteří mi nabídli dělat pro akci marketing.

 

Dohodli jsme se rychle, protože se mi jejich vize líbila a věděl jsem, že je to přesně parketa našeho týmu. Hned jsem začal obcházet partnery a přemýšlet, jak z Jizerské udělat největší lyžařskou akci, kam jednou přijede prezident a největší hvězdy světového lyžování, ministři.

Během „mého“ prvního ročníku jsme na start nalákali o tisíc lidí víc než v předchozím roce a měli z toho dobrý pocit. Aspoň jsme se trochu předvedli před místními. Ne že by nám — Pražákům — začali věřit, ale dojem jsme udělali.

Jenže tehdy poprvé mi došlo, že „byznys“ s „padesátkou“, je hlavně „byznys“ s počasím. Sníh nikde a já týden před akcí začal přemýšlet o variantě, že se závod, jemuž jsme věnovali rok práce, možná bude muset běžet. A taky že jo.

V den startu jsme se sešli na stadiónu v Bedřichově, a abychom dostáli smlouvě, napsali jsme na použitou obálku větu: „Všechny tři zúčastněné strany se dohodly, že se Jizerka ruší.“ Vzhledem k tomu, že na stadiónu kvetly krokusy, neměli jsme jinou možnost.

Prostě trénink na nečisto a já musel přesvědčovat partnery, kteří do podniku vložili své peníze, ať ještě rok vydrží, že za rok vstoupíme do historie závodu s velkou parádou.

V roce 2008 nám to už se sněhem vyšlo. S Českou televizí jsme divákům chtěli připravit novinku – nevšední záběry z trati. Přenášet signál ze skútrů, jež vezou kameru po trati hluboko do hor. To byla do té doby u laufů neobvyklá záležitost.

U pětikilometrového okruhu světového poháru je to snadné, u „padesátky“ zdánlivě nemožné. Česká televize přišla s náročným řešením. Doporučila nám pronajmout si vrtulník a s jeho pomocí přenést signál ze skútrů přímo do vysílání. Cena? Čtvrt miliónu korun. Sice hrozná pecka, ale televize je pro marketing klíčová. Jdeme do toho!

V sobotu během zkoušky burácely motory velkého vrtulníku celým Bedřichovem, v neděli pár minut před startem však přišla špatná zpráva. Stroj pro mlhu nemůže vzlétnout. Investice přišla vniveč! Skútry s kamerou vyjely zbytečně. Přímý přenos nakonec probíhal jen ze stadiónu.

Následující ročníky jsme pořídili letadlo, které nad mraky ve výšce 10 000 metrů vzletí na rozdíl od vrtulníku vždy. V kombinaci s vrtulníkem a krásným počasím jsme společně s televizním štábem v roce 2013 pořídili přímý přenos vyskládaný z překrásných záběrů. Liberecký hejtman Martin Půta mi pak řekl: „Tohle je nejhezčí reklama pro celý kraj.“

Povzbuzeni úspěchem, rozhodli jsme se připravit kreativní pozvánku pro následující ročník. Přidali jsme do obálek s pozvánkami všem účastníkům umělý sníh a slogan: „Co tě nezabije, to tě posílí.“ Byli jsme přesvědčeni, že to zabere. A taky že ano. Den po rozeslání nám zavolali z TV NOVA. Hasiči po celé republice prý řeší neznámý prášek v dopisních obálkách našich závodníků. Výjezd stíhá výjezd.

Tehdy média plnily kauzy okolo antraxu rozesílaného prostřednictvím poštovních zásilek. Tohle riziko nám nedošlo. Napadlo nás však, kolik budou stát ty plané výjezdy hasičských sborů. A při představě, že mně budou druhý den volat i ze zahraničních televizí, mě vážně polévalo horko.

Nakonec po nás nikdo nic nechtěl, protože to byl opravdu obyčejný umělý sníh. Navíc jsme získali slušnou publicitu, neboť NOVA to v hlavních zprávách odvysílala hned dvakrát. Asi největší zkouškou byl zkrácený ročník. Naštěstí se ukázalo, že nouzové čtyřkilometrové kolo, které se jelo několikrát, přineslo i mnoho pěkného a pozitivního.

Závod se navzdory počasí a vypětí organizačního týmu kolem Martina Kouckého a kluků z Progresu jel, diváci měli na stadiónu každých pár minut na dosah elitní běžce, a samotní závodníci nám děkovali, že ačkoli tomu nevěřili, závod a atmosféru si užili. A o to nám jde!

Všechny problémy nás stmelily a teď už jsou Pražáci z RAUL přijati do týmu Jizerské! Jsme jedna parta a Jizerská nám roste. Ze tří tisíc na sedm tisíc závodníků, ze tří víkendových závodů na sedm, u nichž asistuje Česká televize, jež Jizerskou vysílá v čtyřhodinovém přímém přenosu. A to včetně dojezdu hobíků. Tomu já říkám dobrý byznys. Když jsou všichni spokojeni a nás v Raulu to moc baví.

 

 

Pošli dál

21.12.2024 - Za zážitky a výkony na Jizerské 50 spolu s Intersportem
19.12.2024 - Obdaruj své blízké dárkovým poukazem a vyhraj 1 000 Kč!
19.12.2024 - ČEZ SkiTour se v roce 2025 neuskuteční. Závody Jizerské 50…
18.12.2024 - Adam, Ema, Ivo a Kryštof. Leontinka a její nevidomí…
Zpět na osobní závody Zpět na úvodní stránku

ZÁVODY 58. ČEZ JIZERSKÉ 50

ČEZ JIZERSKÁ 50

9. 2. 2025

  Zbývá 1092 startovních čísel.  

77.3 % kapacity vyprodáno

JIZERSKÁ 25

8. 2. 2025

  Zbývá 548 startovních čísel.  

60.9 % kapacity vyprodáno

ČT JIZERSKÁ 10

8. 2. 2025

  Zbývá 698 startovních čísel.  

53.5 % kapacity vyprodáno

MINI JIZERSKÁ DR. MAX

7. 2. 2025

  Zbývá 246 startovních čísel.  

45.3 % kapacity vyprodáno

VOLKSWAGEN BEDŘICHOVSKÁ 30

6. 2. 2025

  Zbývá 278 startovních čísel.  

53.7 % kapacity vyprodáno

Jizerská 17

6. 2. 2025

  Zbývá 195 startovních čísel.  

51.3 % kapacity vyprodáno

T-MOBILE JIZERSKÁ FIREMNÍ ŠTAFETA

7. 2. 2025

  Informace k registracím najdete v propozici závodu  

ORLEN SPRINT

7. 2. 2025

  Zbývá 81 startovních čísel.  

19 % kapacity vyprodáno
FACEBOOK INSTAGRAM

GENERÁLNÍ PARTNER

    ČEZ

PRÉMIOVÝ PARTNER

    T-mobile

HLAVNÍ PARTNEŘI

    ORLEN
    VW užitokové vozy
    Dr. Max

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER

    Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER

    Evropa2
    Sport

HLAVNÍ INSTITUCIONÁLNÍ PARTNEŘI

    NSA
    SLČR
    Liberecký kraj
    #VisitCzechRepublic
    Ministerstvo pro místní rozvoj

Oficiální partneři

    Generali Investments
    Česká mincovna
    SWIX
    Preciosa

Oficiální dodavatelé

    Jizerská o.p.s.
    Albrecht
    COOP
    Johnny Servis
    PERI
    ČHMÚ
    Pacovis
    TKF
    Progres
    Královka
    Kitl
    Nilfisk

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

    Kudy z nudy
    RTM+
    Liberecká drbna
    Nordic
    A11
    Sport in Art
    Liberec Český rozhlas

Spolupracujeme

    ČHS
    Smartemailling
    Freelo

Součást sérií

    Worldloppet
    Visma Ski Classic
    SkiTour

Institucionální partner

    Liberec
    Jablonec nad Nisou
    Frýdlant
    Obec Bedřichov

PARTNEŘI

    Enervit
    Ahrend
    Intersport
    Madhus
    Kama
    DB Schenker
    Nisa
    Asklepion

Pořadatel

    SkiKlub

SPOLUPOŘADATEL

    Asociace sportu pro radost

MARKETINGOVÝ PARTNER

    Raul