×

Jizerská 50 - SkiTour

CGI IT Czech Republic s.r.o.
Zadarmo na Google Play

Nainstalovat

17.7.2019

Příběh Jaroslava Maděry: Po 48 letech bude jako divák

„Psal se rok 1971, když mě Gustav Ginzlů oslovil, jestli mu nechci pomoct s podáváním čaje při Jizerské 50,“ začíná své vyprávění Jaroslav Maděra, dnes již bývalý šéf „občerstvovačky“ na Smědavě. Při své poslední aktivní účasti na závodě v roce 2019 byl odměněn cenou Jizerské 50. Od dalšího ročníku už bude sledovat závodníky v roli diváka. „Bude to velký nezvyk,“ přiznává dojatě.

„Pro mě je Jizerská především horolezecká. Právě s nimi to mám od začátku spojené. Horolezci si vytvořili Jizerskou 50 jako kondiční závod, ale bohužel se v roce 1970 v Peru stal malér s lavinou,“ vzpomíná s nostalgií na počátky velké tradice. „Velice se mi líbí a oceňuji, že horolezci nezapomněli a začali dělat Jizerskou 50 jako memoriál se vzpomínkou na kluky. To mě k padesátce přivedlo, já jsem totiž také býval horolezec,“ prozrazuje.

Všechno to začalo zkraje 70. let, kdy se stal Jaroslav Maděra, jak on sám říká, pinglem občerstvovací stanice. „Když jsem si to v roce 1971 poprvé zkusil, hned mě to chytlo. Poté jsem různě postupoval v té své činnosti až jsem se nakonec dostal na současnou pozici a měl jsem ji hrozně rád,“ shrne cestu k pozici vedoucího občerstvovací stanice.

Za ty roky mu doslova rukama prošly desetitisíce závodníků. „A těch zážitků s nimi,“ zasní se. „To vám povím třeba o tzv. limitní kontrole, která byla ještě před občerstvovačkou. Na ní byl stanoven limit pro závodníky, kteří nestíhají. Ti byli naloženi do autobusu a odvezeni. Závodníků bylo ten rok okolo 6 900 a logicky spojení mezi cílem a tratí bylo minimální. My jsme tak měli za úkol závodníky počítat, dávali jsme informace radiostanici Lucín a když jsme dostali ten limit, zjistili jsme, že máme ještě víc jak 800 lidí na trati – a na ně jeden autobus. Tak jsme se rozhodli některé ty závodníky pouštět – to tenkrát v cíli ani nevěděli, to se dozví až teď. Byl tam s námi sportovní lékař Machálek, který nám začal určovat, koho máme na trati nechat a koho odvolat. Byl to takový zajímavý moment, při kterém jsme holt museli udělat běžkařskou selekci,“ vzpomíná dnes už s úsměvem.

Jaké to vůbec pro pana Maděru bude, poprvé nejít při Jizerské 50 mezi parťáky na Smědavě? „Bude to nezvyklé, ale víte, cítil jsem se ‚okoralý‘. Už mě ta tvorba a ta práce s těmi lidmi přestala trošičku bavit a naplňovat. Tak jsem si z našeho týmu vybral jednoho mladého adepta, Martina Tesaře, a toho jsem doporučil a trošičku vyškolil. Už roky s námi spolupracuje a vím, že to bude dělat dobře. Vždycky se dojedu podívat na briefing před závody, kde se rozdělují činnosti a víc na něj dohlížet nebudu. Věřím mu.“

Smysl pro humor si ale pan Maděra nechal až do konce. Však o tom svědčí i konec našeho vyprávění. „Tak to by stačilo, jdeme se vyčůrat, co říkáte?“ (smích).

Pošli dál

22.11.2024 - Nový portál 365Jablonec – skvělé akce, které ti dodají…
19.11.2024 - Jizerská 50 s Preciosou Ornelou
15.11.2024 - Martin Fuksa o Jizerské 50: Ráno se probudím, dám si dobrou…
13.11.2024 - Za historií do Frýdlantu!
Zpět na osobní závody Zpět na úvodní stránku

ZÁVODY 58. ČEZ JIZERSKÉ 50

ČEZ JIZERSKÁ 50

9. 2. 2025

  Zbývá 1342 startovních čísel.  

72 % kapacity vyprodáno

JIZERSKÁ 25

8. 2. 2025

  Zbývá 596 startovních čísel.  

57.4 % kapacity vyprodáno

ČT JIZERSKÁ 10

8. 2. 2025

  Zbývá 756 startovních čísel.  

49.6 % kapacity vyprodáno

MINI JIZERSKÁ

7. 2. 2025

  Zbývá 255 startovních čísel.  

43.3 % kapacity vyprodáno

VOLKSWAGEN BEDŘICHOVSKÁ 30

6. 2. 2025

  Zbývá 302 startovních čísel.  

49.7 % kapacity vyprodáno

Jizerská 17

6. 2. 2025

  Zbývá 217 startovních čísel.  

45.8 % kapacity vyprodáno

T-MOBILE JIZERSKÁ FIREMNÍ ŠTAFETA

7. 2. 2025

  Registrace budou již brzy spuštěny  

ORLEN SPRINT

7. 2. 2025

  Zbývá 82 startovních čísel.  

18 % kapacity vyprodáno
FACEBOOK INSTAGRAM

GENERÁLNÍ PARTNER

    ČEZ

PRÉMIOVÝ PARTNER

    T-mobile

HLAVNÍ PARTNEŘI

    ORLEN
    VW užitokové vozy

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER

    Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER

    Evropa2
    Sport

HLAVNÍ INSTITUCIONÁLNÍ PARTNEŘI

    NSA
    SLČR
    Liberecký kraj
    #VisitCzechRepublic
    Ministerstvo pro místní rozvoj

Oficiální partneři

    Generali Investments
    Česká mincovna
    SWIX
    Preciosa

Oficiální dodavatelé

    Jizerská o.p.s.
    Albrecht
    COOP
    Johnny Servis
    PERI
    ČHMÚ
    Pacovis
    TKF
    Progres
    Královka
    Kitl
    Nilfisk

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

    Kudy z nudy
    RTM+
    Liberecká drbna
    Nordic
    A11
    Sport in Art
    Liberec Český rozhlas

Spolupracujeme

    ČHS
    Smartemailling
    Freelo

Součást sérií

    Worldloppet
    Visma Ski Classic
    SkiTour

Institucionální partner

    Liberec
    Jablonec nad Nisou
    Frýdlant
    Obec Bedřichov

PARTNEŘI

    Enervit
    Ahrend
    Intersport
    Madhus
    Kama
    DB Schenker
    Nisa
    Asklepion

Pořadatel

    SkiKlub

SPOLUPOŘADATEL

    Asociace sportu pro radost

MARKETINGOVÝ PARTNER

    Raul